گروه صنعتی درویش

فروشنده لوازم کشاورزی

گروه صنعتی درویش

فروشنده لوازم کشاورزی

مقایسه انواع گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی را می‌توان پرمصرف‌ترین گیربکس در سال‌های اخیر در ایران به شمار آورد. نصب عمودی و 90 درجه، سهولت استفاده، در دسترس بودن، برگشت‌ناپذیر بودن و قیمت پایین ازجمله مزایای گیربکس حلزونی است. در عوض راندمان پایین را می‌توان بزرگ‌ترین ایراد گیربکس حلزونی دانست.

انواع گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی در ابتدا به شکل زیر تولید می‌شد. شباهت این گیربکس به حلزون باعث شد تا نام این گیربکس را حلزونی بنامند. در ادامه با توجه به نحوه نصب گیربکس در ورودی و خروجی، چهار نوع اصلی از گیربکس حلزونی نیز تولید شد که به گیربکس VF نرمال، VF-FC، MVF نرمال و MVF-FC شهرت دارند. پسوند نرمال معرف خروجی پایه‌دار، FC خروجی فلنچ دار و VF به معنی ورودی شفت دار و MVF به معنی ورودی هالو شفت فلنچ دار است.


گیربکس VF درکجاها کاربرد دارد
گیربکس VF در صنایع کاشی و سرامیک,سیستم‌های انتقال مواد, دیزل ژنراتورها, پمپ‌های سیلندری, ماشین‌های بلوک و اجر, وزنده ها, هواکش‌ها, کانوایر های کوچک, نوار نقاله‌ها, آسیاب‌های کوچک, میکسرهای بشکه ای, خورد کن‌ها, ماشین‌آلات غربالگری, همزن‌های بتن, ماشین‌آلات بسته‌بندی, شیشه پرکنی, لرزاننده, کوره‌های صنعتی, گیربکس کانوایر, گیربکس نوار نقاله, گیربکس صنایع غذایی, نانوایی, بالابر, دستگاه جابجایی و…

بیشترین مصرف گیربکس حلزونی سری VF کجاست؟
بالابرها: اصولاً برای بالابر صنعتی با توجه به ویژگی‌های ساختاری از گیربکس‌های حلزونی استفاده می‌شود به این دلیل که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که گیربکس بالابر باید داشته باشد قابلیت قفل شدن یا برگشت‌ناپذیری است. این قابلیت در گیربکس حلزونی وجود دارد به این صورت که اگر موتور بایستد، بالابر در نسبت‌های (40 تا 80) به‌جای خود برنمی‌گردد و همان‌جا متوقف می‌شود. این ویژگی برای عدم ایجاد خطر برای بار یا فردی که روی بالابر قرار دارد ضروری است و از طرفی برای ساخت بالابر بسیار کمک می‌کند.


میکسرها: به دلیل تنوع بالای گیربکس‌های حلزونی و همچنین تنوع بالا در نحوه نصب گیربکس‌ها, گیربکس‌های حلزونی بهترین گزینه برای استفاده در میکسرها می‌باشند.

گیربکس MVF   چه تفاوتی با VF دارد؟

در گیربکس‌های سری MVF   نحوه اتصال به موتور به‌وسیله یک مادگی یا هالو شفت است که به‌صورت مستقیم به تجهیز محرک که اغلب الکتروموتور است، متصل می‌شود، باید توجه داشت که آن وسیله محرکه باید حتماً دارای فلانچ باید که با فلانچ گیربکس MVF کوپل مستقیم شود. اما در گیربکس سری VF نحوه اتصال گیربکس به موتور به‌وسیله کوپلینگ، تسمه پولی یا متصل‌کننده‌هایی ازاین‌دست، انجام می‌پذیرد.

نکته مهم: اگر نحوه اتصال به موتور به‌وسیله تسمه و پولی, کلاچ، دنده و زنجیر، است باید از گیربکس‌های سری VF   استفاده شود.

گیربکس FC برای چه کاربردهایی است؟

به‌طورکلی باید گفت که هرجایی که در قسمت خروجی نیاز به نصب گیربکس به‌صورت کوپل مستقیم باشد از گیربکس‌های FC   استفاده می‌شود که بارزترین مثال برای کاربرد این‌گونه گیربکس‌ها در میکسرهای بتن,دیگ‌های آشپزی لبنیات و... می‌باشد. جنس دنده و ماردون در گیربکس‌های حلزونی معمولاً جنس ماردون از فولاد و دنده‌های گیربکس نیز از فسفر برنج ساخته می‌شوند.


همچنین شما میتوانید وب سایت گروه صنعتی درویش را مشاهده نمایید


برای انتخاب الکترو گیربکس چه مشخصاتی لازم است؟

به‌طورکلی برای انتخاب درست گیربکس صنعتی لازم است که اطلاعات زیر را داشته باشیم.

1- نوع ماشینی که الکترو گیربکس برای آن انتخاب‌شده است.

2- الکتروموتور(نوع و مشخصات شامل توان ورودی,دور ورودی و خروجی)

3- نوع انتقال قدرت بین موتور و گیربکس(مستقیم,کوپلینگ,کلاچ,واریاتور و...)

4- دمای محیط

5- شرایط محیط (گردوخاکی,یخ‌زده,استوایی و...)

6- آرایش محورها

7- مقدار بار شعاعی و پیشران و علل آن

دیگر مطالب وب سایت را میتوانید در بخش وبلاگ ببینید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.