گروه صنعتی درویش

فروشنده لوازم کشاورزی

گروه صنعتی درویش

فروشنده لوازم کشاورزی

گیربکس چیست؟

عرفا عامل نیروی جنبشی و حرکت در صنعت الکتروموتور استکه به دو دسته جریان مستقیم DC وجریان متناب AC رایج تقسیم می‌شود. در‌صنعت معمولا‌ از الکتروموتور های AC استفاده می شود. که خود به دو دسته تک فاز وسه فاز تقسیم می‌شود.

الکتروموتورهای تک فاز درتوان های پایین حد‌ود 12/1 اسب یا 7.5 اسب موجوداست ودر توان‌های بالاتر‌از‌موتورهای سه‌فاز استفاده می‌شود‌. با توجه به مشخصات سیم‌پیچ الکتروموتورها، سرعت دوران‌آنها معمولا‌700،910،1425،2850 دور بر دقیقه است.

در بسیاری ازمواقع در ماشین‌آلات صنعتی به سرعتهایی متفاوت از سرعت های رایج الکترومتورهای نیاز داریم؛ در برخی مواقع، بنا به محدودیت فضا، نیازمند تغییرزاویه محور دروان هستیم.

گیربکس یکی ازبهترین و ایمن ترین روشهای رفع این نیازاست. برای تبدیل دور الکتروموتور با نسبت بالا‌(سرعت خروجی پایین)، برای تغییرجهت محور دوران‌ برای افزایش‌گشتاور با‌ راندمان بالا، ......می توان از‌گیربکس‌ که مجمو‌عه ای ا‌زچرخدنده هاست، استفاده نمود.

به طور کلی گیربکس دنده خورشیدی، بسته به میزان کاهش دور، از طبقات مختلف تشکیل می شود که در هر طبقه نسبت های دور به طور معین و به صورت مستقل کاهش می یابد. بدین نحوه که تعدادی چرخ دنده دور ورودی هر طبقه را کاهش داده و به طبقه بعد منتقل می کنند: لذا به واسطه چند مرحله ای بودن کاهش دور در این نوع گیربکس ها امکان به دست آوردن دورهای ایده ال در محدوده ای بین 0.5 تا 800 دور در دقیقه وجود دارد. معمولا، نسبت تبدیل در هر طبقه این نوع گیربکس ها بین 3 تا 7 متغیر است.

 انواع گیربکس :

گیربکس حلزونی

گیربکس خورشیدی

گیربکس صنعتی

گیربکس سایکلو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.